مقالههای برتر همایش
06 اسفند 1403
بسمه تعالی
با عرض سلام خدمت پژوهشگران گرامی
به اطلاع میرساند طبق بررسیهای انجام گرفته توسط کمیته علمی همایش،مقالههای زیر با توجه به نظر داوران و کمیته علمی به عنوان مقالههای برتر همایش انتخاب شدهاند. از نویسندگان گرامی تقاضا میشود مقالههای خود را در وبسایت مجله پژوهش در آموزش زبان و ادبیات عربی به آدرس https://amozesharabi.cfu.ac.ir/ بارگذاری نمایند. لطفا مقاله خود را دقیقا مطابق شیوهنامه مجله و همراه با ارسال فرمهای مورد نیاز در وبسایت مجله بارگذاری نمایید.
مقالات برتر چهارمین همایش آموزش زبان عربی:
- نقش دستسازهها بر کیفیت آموزش، یادگیری و سادهسازی مفاهیم زبان عربی (مطالعه موردی: «عربی، زبان قرآن» متوسطه اول پایه هفتم) (دکتر هدایت الله تقی زاده/ فرهنگیان تهران)
- آموزش زبان عربی بر اساس نظریه ارتباطگرایی با محوریت مدل محتوایی- پداگوژی و فناوری(TPACK) دکتر صدیقه حسینی (آذربایجان غربی/ فرهنگیان)
- تصویر خوانی حلقه مفقوده در آموزش درس گفت و شنود به دانشجویان زبان عربی (دکتر طالبی/ فرهنگیان آذربایجان غربی)
- نقش کارورزی و کارآموزی در رشد حرفهای مرتبط با آموزش زبان عربی (دکتر آرزو شیدایی/فرهنگیان آذربایجان غربی)
- تحلیل النصوص للکتب المدرسیة نموذجا -کتاب اللغة العربیة للصف الاول المتوسطة لجمهوریة العراق (دکتر عاطی عبیات/ فرهنگیان خوزستان)
- اثربخشی راهبردهای یادگیری زبان آکسفورد در آموزش مهارت شنیداری عربی از نقطه-نظر اساتید (دکتر عدنان اشکوری/ دانشگاه خوارزمی تهران)
- التقییم الکمی والنوعی لمحتوى کتاب اللغة العربیة للصف التاسع من المرحلة المتوسطة استنادًا إلى نموذج إبداع "جوی بول غیلفورد" (دکتر فائزه پسندی/ فرهنگیان اصفهان)
- بررسی اثر بخشی روش های نوین تدریس عربی در آموزش مهارتهای 4 گانه زبانی در مدارس (دکتر علی اکبر نورسیده/ دانشگاه سمنان)
- تحلیل تطبیقی بُعد بازنمایی در تصاویر کتاب های عربی نهم متوسطه اول ایران و مصر (دکتر علی اکبر محمدی/ دانشگاه بیرجند)
- آسیبشناسی مقالات علمی-پژوهشی مرتبط با آموزش زبان عربی در مدارس و دانشگاههای ایران از دهه 1380 تا سال 1403 (دکتر سعیده بیرجندی/ دانشگاه فرهنگیان تهران)
- رویکردی انتقادی به سرفصلها و شیوههای آموزش عرب در دانشگاهها (دکتر علی سلیمی/ رازی کرمانشاه)
- الأفعال المرکبة الحرفیة وکیفیة تعلیمها للناطقین بغیر العربیة (دکتر متولی زاده/ فرهنگیان قم)
- تحلیل محتوای کتب عربی دوره دوم متوسطه رشته ادبیات و علوم انسانی از نظر... (خانم دکتر باغبانی/ فرهنگیان قم)
- چالشهای ترجمه ماشینی و هوش مصنوعی در تدریس ترجمه عربی فارسی (دکتر علی ضیغمی/ دانشگاه سمنان)
- الگوی پیشنهادی آموزش زبان عربی در مدارس ایران بر پایه هوش مصنوعی (دکتر یاسر فروغی/ قم)
- بررسی راهبردهای تدریس مکالمه زبان عربی در عصر دیجیتال: چالشها و فرصتها، دکتر عفیفه موحدیان عطار، فرهنگیان خوزستان
- تحلیل ساختاری و محتوایی فرهنگ «معیار اللغة»، و اهمیت آن برای زبانآموزان عربی/ دکتر رضا عرب بافرانی/ علوم رضوی مشهد
- آموزش زبان عربی در نظام آموزش رسمی با استفاده از ظرفیت ها و برابری های دستور زبان فارسی با الگوی پیش سازمان دهنده ها از "دیوید آزوبِل"/ دکتر حجت رسولی
- بررسی چالشها و ارائه راهکارهای آموزش کاربردیِ زبان عربی (با تکیه بر نمونههای آموزشیِ مدارس کشورهای خارجی) دکتر مهران غلامعلی زاده/ فرهنگیان تهران
- شناسایی بدفهمیهای عربی و عوامل بروز آن در دانشآموزان متوسطه دوم مبتنی بر تجارب زیسته دبیران عربی استان قم/ دکتر فاطمه علیپور/ فرهنگیان قم
ضمن عرض تبریک خدمت پژوهشگران منتخب، از تمامی این عزیزان دعوت میشود با حضور خود در همایش، به ارتقای سطح علمی مباحث مطرح شده در کمیتههای علمی بیفزایند.
با سپاس فراوان
دبیر علمی همایش