1 |
1043-4ARCONF (R2) |
آسیبشناسی مقالات علمی-پژوهشی مرتبط با آموزش زبان عربی در مدارس و دانشگاههای ایران از دهه 1380 تا سال 1403 |
سعیده بیرجندی، مهدی ترکشوند |
پذیرفته شده |
2 |
1132-4ARCONF (R2) |
آموزش زبان عربی با استفاده از بازی های فکری |
آسیه رودنی، سمانه قهرمانی، طیبه چشمه نور گرگیچ، محبوبه جهانتیغ |
پذیرفته شده |
3 |
1026-4ARCONF (R2) |
آموزش زبان عربی بر اساس نظریه ارتباطگرایی با محوریت مدل محتوایی- پداگوژی و فناوری(TPACK) |
صدیقه حسینی |
پذیرفته شده |
4 |
1182-4ARCONF |
« آموزش زبان عربی در نظام آموزش رسمی با استفاده از ظرفیت ها و برابری های دستور زبان فارسی با الگوی پیش سازمان دهنده ها از "دیوید آزوبِل" » |
حبیب تقوائی، حجت رسولی |
پذیرفته شده |
5 |
1143-4ARCONF (R2) |
اثربخشی راهبردهای یادگیری زبان آکسفورد در آموزش مهارت شنیداری عربی از نقطه-نظر اساتید |
رویا معصومی گذرچی، سید عدنان اشکوری، عبدالله حسینی |
پذیرفته شده |
6 |
1005-4ARCONF (R2) |
اثر بخشی مدل آموزشی الگوی تدریس (E5) با رویکرد ساخت گرایی در آموزش زبان عربی:مطالعه ی موردی تدریس ادات شرط درمدارس متوسطه دوم ودانشگاه ها |
علی محمدزاده سلطان احمدی، محمدرضا اسلامی |
پذیرفته شده |
7 |
1175-4ARCONF (R1) |
ارائه راهکارهای نوین و فناوریمحور در آموزش افعال ثلاثی. |
الهام بهی |
پذیرفته شده |
8 |
1032-4ARCONF (R2) |
از کارپردازی به کارورزی و کار آموزی |
حسن کاظمی سهلوانی، فاطمه گلی |
پذیرفته شده |
9 |
1018-4ARCONF (R2) |
الأفعال المرکبة الحرفیة وکیفیة تعلیمها للناطقین بغیر العربیة |
حمید متولی زاده نائینی، حسن خلف، علی خالقی |
پذیرفته شده |
10 |
1209-4ARCONF (R3) |
التقییم الکمی والنوعی لمحتوى کتاب اللغة العربیة للصف التاسع من المرحلة المتوسطة استنادًا إلى نموذج إبداع "جوی بول غیلفورد" |
فائزه پسندی، صفورا قدمی حسین آبادی |
پذیرفته شده |
11 |
1221-4ARCONF (R1) |
الگوی پیشنهادی آموزش زبان عربی در مدارس ایران بر پایهی هوش مصنوعی |
یاسر فروغی، محمودرضا توکلی محمدی |
پذیرفته شده |
12 |
1154-4ARCONF (R1) |
النحو التحویلی فی عملیة تعلیم اللغة العربیة؛ من النظریة إلى التطبیق |
سیده سعیده میرحق جو لنگرودی، محمد علی حاجعلی پور |
پذیرفته شده |
13 |
1007-4ARCONF (R3) |
بررسی اثربخشی بازخوردهای معلم در ارزشیابی های تکوینی بر تغییر سطح معنای تحصیل در آموزش زبان عربی دانشآموزان مقطع متوسطه |
مهدی یوسف وند، زهرا خدیور، زلیخا زارعی |
پذیرفته شده |
14 |
1015-4ARCONF (R2) |
بررسی اثر بخشی روش های نوین تدریس عربی در آموزش مهارتهای 4 گانه زبانی در مدارس |
علی اکبر نورسیده |
پذیرفته شده |
15 |
1138-4ARCONF (R2) |
بررسی ارتباط بین ارزشیابی و یادگیری خود تنظیمی در زبان عربی |
حنیفه محمودزهی، جواد غلامعلیزاده |
پذیرفته شده |
16 |
1030-4ARCONF (R4) |
بررسی انواع تحول معنوی واژگان عربی و تأثیرات آنها در آموزش زبان قرآن و عربی |
علی بیگدلی |
پذیرفته شده |
17 |
1075-4ARCONF (R2) |
ﺑﺮرﺳﯽ ﺗﻄﺒﯿﻘﯽ ﺷﯿﻮه آﻣﻮزش زﺑﺎن ﻋﺮﺑﯽ در کشورهای اﯾﺮان و ﻋﺮاق (از اﺑﺘﺪاﯾﯽ ﺗﺎ دﺑﯿﺮﺳﺘﺎن) |
فروغ مرادیان |
پذیرفته شده |
18 |
1159-4ARCONF (R2) |
بررسی جایگاه آموزش صوت( واج و هجا) در ترجمه داستانهای قرآنی ( مطالعه مورد سوره یوسف و سوره کهف) |
بهرعلی رضائی |
پذیرفته شده |
19 |
1029-4ARCONF (R2) |
بررسی چالشها و ارائه راهکارهای آموزش کاربردیِ زبان عربی (با تکیه بر نمونههای آموزشیِ مدارس کشورهای خارجی) |
مهران غلامعلی زاده، ابراهیم نظری کدخدایی |
پذیرفته شده |
20 |
1019-4ARCONF (R1) |
بررسی رابطه الگوهای تفکر بر اساس سبک زندگی اسلامی در دانشجومعلمان رشته ادبیات عرب با رشته علوم تربیتی دانشگاه فرهنگیان قم |
حمید جعفریان یسار، محسن شهیدی، محسن حمیدی، علی خالقی |
پذیرفته شده |
21 |
1066-4ARCONF (R2) |
بررسی راهبردهای تدریس مکالمه زبان عربی در عصر دیجیتال: چالشها و فرصتها |
عفیفه موحدیان عطار |
پذیرفته شده |
22 |
1121-4ARCONF (R2) |
بررسی روانشناختی تدریس فعل در زبان عربی با کمک روشهای نوین تدریس |
حسین احمدی آموئی، زهره خدابخش |
پذیرفته شده |
23 |
1158-4ARCONF (R2) |
بررسی زمان روایی در رمان «ستر» اثر رجاء عالم بر اساس نظریه ژرار ژنت |
شهرزاد شیربتی، ابوالحسن امین مقدسی |
پذیرفته شده |
24 |
1162-4ARCONF |
بررسی سطح خوانایی کتاب عربی پایه هفتم از دیدگاه نظریه گانینگ |
حسن نجفی |
پذیرفته شده |
25 |
1193-4ARCONF (R1) |
بررسی علل کاهش انگیزه دانش آموزان به درس عربی |
معصومه میرشاه |
پذیرفته شده |
26 |
1142-4ARCONF (R1) |
بررسی قواعد کتاب عربی دوازدهم انسانی و روش های مناسب تدریس آنها (بر اساس اصول سازماندهی محتوای تایلر) |
علی صادقی کرکی، محمد عرفان اسدی زرندی |
پذیرفته شده |
27 |
1067-4ARCONF (R2) |
بررسی مقایسهای روش آموزش عربی در متوسطه اول ایران و مصر(مطالعه موردی کتاب هفتم) |
سیدجلیل جوادی، علی اکبر محمدی |
پذیرفته شده |
28 |
1054-4ARCONF (R1) |
بررسی نقش روش تدریس معکوس بر یادگیری نحو عربی در دوره متوسطه |
حجت شریفی نیا، دکترمصطفی سلیمانی اصل، اصغر مولایی، سید مجتبی مقدم |
پذیرفته شده |
29 |
1020-4ARCONF (R1) |
بررسی نقش کاربست فناوری اطلاعات و ارتباطات بر سواد تربیتی دانشجومعلمان رشته آموزش زبان عربی دانشگاه فرهنگیان قم |
حمید جعفریان یسار، مهدی شیریتنها، رضا قیامی مجهز، علی مهوری |
پذیرفته شده |
30 |
1186-4ARCONF (R1) |
بررسی نقش معلمان در افزایش و ارتقای کیفیت آموزش زبان عربی |
آیدا اربابی |
پذیرفته شده |
31 |
1118-4ARCONF (R2) |
بررسی نقش و جایگاه آموزش مرحله ای در یادگیری زبان عربی ( با تکیه بر مرحلة واژه آموزی) |
علی شرفی، صادق هاشمی امجد، عاطی عبیات |
پذیرفته شده |
32 |
1065-4ARCONF (R2) |
برسی راهکار های نوآورانه برای چالش های آموزش زبان عربی در مدارس |
محدثه صادقیان |
پذیرفته شده |
33 |
1006-4ARCONF (R2) |
تأثیر اجرای آموزش روش "همتاخوانی" بر پیشرفت مهارت خوانداری آیات قرآن کریم در زبان عربی |
هدایت الله تقی زاده، مهسا زلالی |
پذیرفته شده |
34 |
1049-4ARCONF (R2) |
تأثیر تولیدات رسانهای عربزبان بر آموزش زبان عربی در مدارس ایران |
امیرحسین مدرسیان |
پذیرفته شده |
35 |
1084-4ARCONF (R1) |
تأثیر فرهنگ بر یادگیری زبان عربی |
فاطمه نژاد، سیده سعیده میرحق جو لنگرودی |
پذیرفته شده |
36 |
1122-4ARCONF (R3) |
تاثیرارزشیابی در فرایند آموزش زبان عربی در مقطع متوسطه دوم |
ریحانه شریعتی منش، اسحاق رحمانی |
پذیرفته شده |
37 |
1045-4ARCONF (R2) |
تاثیر انواع داستان عربی کودک در آموزش مهارت خوانداری به زبان آموزان فارسی زبان مقطع متوسطه اول (مورد پژوهانه: داستانهای دینی، اجتماعی و ماجرایی) |
محمد کلاشی، فرامرز میرزایی، عیسی متقی زاده، غلامرضا کیانی |
پذیرفته شده |
38 |
1094-4ARCONF (R1) |
تاثیر یادگیری زبان عربی بر هوش |
میلاد علیپور گراوند، حمید فلاحت حسین آباد |
پذیرفته شده |
39 |
1110-4ARCONF (R3) |
تحلیل النصوص للکتب المدرسیة نموذجا -کتاب اللغة العربیة للصف الاول المتوسطة لجمهوریة العراق - |
عاطی عبیات، عادل سعیدى |
پذیرفته شده |
40 |
1152-4ARCONF (R1) |
تحلیل تاریخی و فلسفی آموزش زبان عربی: از گذشته تا حال |
فاطمه سمندری، محمدرضا اسلامی |
پذیرفته شده |
41 |
1062-4ARCONF (R2) |
تحلیل تطبیقی بُعد بازنمایی در تصاویر کتاب های عربی نهم متوسطه اول ایران و مصر |
امید ابراهیمی، علی اکبر محمدی |
پذیرفته شده |
42 |
1228-4ARCONF (R1) |
تحلیل روایتهای دانشجومعلمان رشته آموزش زبان عربی دانشگاه فرهنگیان هرمزگان از فرایند انتخاب رشته؛ دلالتهایی برای ارتقای نظام جذب دانشجومعلمان این رشته |
نجمه سلطانی نژاد |
پذیرفته شده |
43 |
1219-4ARCONF (R1) |
تحلیل ساختاری و محتوایی فرهنگ «معیار اللغة»، و اهمیت آن برای زبانآموزان عربی |
رضا عرب بافرانی، سیده معصومه صنعتی |
پذیرفته شده |
44 |
1218-4ARCONF (R1) |
تحلیل محتوای آموزشی گهر منظوم شیخ هادیعلی بجنوری و بررسی جایگاه آن در کتابهای درسی صرف عربی در شبه قاره |
ابوالفضل مرادی (رَستا). |
پذیرفته شده |
45 |
1227-4ARCONF |
تحلیل محتوای کتب عربی دوره دوم متوسطه رشته ادبیات و علوم انسانی از نظر میزان توجه به مؤلفه های ساحت تربیت اعتقادی، عبادی و اخلاقی در سند تحول بنیادین |
رضوان باغبانی |
پذیرفته شده |
46 |
1106-4ARCONF (R2) |
تحلیل و تبیین اجمال در قرآن کریم با رویکرد ادبی |
سعید فخاری |
پذیرفته شده |
47 |
1137-4ARCONF (R1) |
تدریس زبان عربی به کمک هنر های تجسمی |
فاطمه بیلری، محمدتقی زندوکیلی، ندا شادمهر |
پذیرفته شده |
48 |
1207-4ARCONF (R3) |
تدریس ضمایر عربی با استفاده از گیمیفیکیشن |
طاهره عبدالهی، فاطمه گلی، مریم نصراللهی |
پذیرفته شده |
49 |
1038-4ARCONF (R2) |
تصویر خوانی حلقه مفقوده در آموزش درس گفت و شنود به دانشجویان زبان عربی |
جمال طالبی قره قشلاقی، رسول بهنام قراجلر |
پذیرفته شده |
50 |
1185-4ARCONF (R1) |
تقویت مهارت های اموزش زبان عربی در مدارس: چالش ها و راهبردهای نوین |
مبینا گندمی |
پذیرفته شده |
51 |
1023-4ARCONF (R3) |
جذاب سازی روش های تدریس عربی |
مریم شریفی دروازه، لیلا سهرابلو |
پذیرفته شده |
52 |
1072-4ARCONF (R2) |
جذابیت بخشی به روش های تدریس عربی با بازی و مسابقه |
مریم شریفی دروازه، مبینا خدابخشی |
پذیرفته شده |
53 |
1223-4ARCONF (R1) |
چالشهای آموزش ترجمه در دانشگاه فرهنگیان از نظر استادان رشته آموزش زبان عربی |
اعظم محمودی، فاطمه علیپور |
پذیرفته شده |
54 |
1034-4ARCONF (R2) |
چالشهای ترجمه ماشینی و هوش مصنوعی در تدریس ترجمه عربی - فارسی |
علی ضیغمی، حبیب کشاورز |
پذیرفته شده |
55 |
1017-4ARCONF (R3) |
دراسة أسلوبیة فی رثاء الإمام الحسن للشیخ أحمد الوائلی |
حسین مقدم، محمد جواد پورعابد، رسول بلاوی |
پذیرفته شده |
56 |
1083-4ARCONF (R1) |
دراسة صورة النبی فی شعر الملا فاضل السکرانی |
حسین مقدم، محمودرضا توکلی محمدی، نرگس شاوردی |
پذیرفته شده |
57 |
1080-4ARCONF (R2) |
راهبردها و تکنیکهای موثر در آموزش زبان عربی |
معصومه حاجی عمو شا |
پذیرفته شده |
58 |
1166-4ARCONF (R2) |
راهبردهای بهینهسازی فرایند یادگیری در درس عربی مبتنی بر شیوه های تلفیقی فعال و هوش مصنوعی |
سیده فیروزه حسینی، سید امیر نبوی |
پذیرفته شده |
59 |
1081-4ARCONF (R1) |
راهبرد های تدریس موثر درآموزش زبان عربی |
نازنین زراعتی |
پذیرفته شده |
60 |
1119-4ARCONF (R2) |
راهکارهای نوین برای تسهیل آموزش «اسم اشاره» در عربی پایه هفتم |
راضیه مظفری، فاطمه عسکری نجفی |
پذیرفته شده |
61 |
1123-4ARCONF (R2) |
رمانهای معاصر عربی، آموزش زبان عربی، زبانآموزان. |
عبدالواحد کرد راجی، محمدتقی زندوکیلی، یعقوب کرد |
پذیرفته شده |
62 |
1117-4ARCONF (R1) |
روشهای نوین تدریس زبان عربی: تحلیل و مقایسه رویکردهای استقرایی و قیاسی |
محمد کلاشی، سعد جابریانی |
پذیرفته شده |
63 |
1016-4ARCONF (R2) |
رویکردهای نوظهور در آموزش زبان عربی به زبانآموزان با نیازهای ویژه |
نصرت دهانی، محمدتقی زندوکیلی |
پذیرفته شده |
64 |
1001-4ARCONF (R1) |
رویکردی انتقادی به سرفصلها و شیوههای آموزش عرب در دانشگاهها |
علی سلیمی، علی پروانه |
پذیرفته شده |
65 |
1113-4ARCONF (R2) |
سنجش کارایی روشهای آموزش زبان عربی به نوآموزان در پرتو پیشرفت تکنولوژی |
سمیه مدیری، عیسی متقی زاده |
پذیرفته شده |
66 |
1036-4ARCONF (R1) |
سنجش میزان هوش فرهنگی دبیران زبان عربی مورد پژوهانه شهر قم |
پوران رضائی چُوشَلی |
پذیرفته شده |
67 |
1040-4ARCONF (R4) |
شایستگیهای حرفهای معلم درس زبان وحی |
پوران رضائی چُوشَلی، فاطمه رمضانی اول |
پذیرفته شده |
68 |
1206-4ARCONF (R1) |
شناسایی بدفهمیهای عربی و عوامل بروز آن در دانشآموزان متوسطه دوم مبتنی بر تجارب زیسته دبیران عربی استان قم |
فاطمه علی پور، اعظم محمودی |
پذیرفته شده |
69 |
1011-4ARCONF (R1) |
شناسایی روشهای موثر گذران اوقات فراغت فعال دانشجومعلمان رشته عربی دانشگاه فرهنگیان |
محسن حمیدی، علی خالقی، مهدی گودرزی |
پذیرفته شده |
70 |
1112-4ARCONF (R2) |
شیوههای نوین در آموزش مکالمه زبان عربی |
آمنه خزاعل |
پذیرفته شده |
71 |
1021-4ARCONF (R2) |
ضرورت توجه به زبان و ادبیات معاصر عربی با ایجاد رویکردهای جدید و کاربردی در دوره کارشناسی |
علی پروانه، حدیث دارابی |
پذیرفته شده |
72 |
1096-4ARCONF (R1) |
طراحی آزمونهای عملکردی درس عربی با بهرهگیری از هوش مصنوعی |
یگانه سعدی دوست |
پذیرفته شده |
73 |
1097-4ARCONF (R2) |
عناصر برنامه درسی در تاثیر آموزش زبان عربی با رویکردی بر دیدگاه "اکر" |
عبدالقاسم ترابی، امان اله فرید |
پذیرفته شده |
74 |
1170-4ARCONF (R4) |
فرایند برساخت و پیشبرد تدریس موفق در کلاس عربی |
محمد یعقوبی |
پذیرفته شده |
75 |
1027-4ARCONF (R4) |
فناوریهای آموزشی و هوش مصنوعی در آموزش زبان عربی |
حسن میرکمالی، محمد علی پیرکمالی، مهدیه رهدار پور |
پذیرفته شده |
76 |
1055-4ARCONF (R3) |
فناوری های نوین آموزشی و هوش مصنوعی در آموزش زبان عربی |
مرضیه دهقانی فیروزآبادی |
پذیرفته شده |
77 |
1037-4ARCONF (R2) |
کاربردشناسی تفاوتهای معنایی دو حرف پرسشی «همزه استفهام (أ)» و «هَلْ» |
سیدحسین موسوی پویا |
پذیرفته شده |
78 |
1164-4ARCONF (R2) |
کاربرد هنر در تدریس درس سوم کتاب عربی پایه یازدهم متوسطه |
محدثه اخلاصی |
پذیرفته شده |
79 |
1108-4ARCONF (R2) |
کاربرد هوش مصنوعی در آموزش زبان عربی پایه هفتم |
سمیه سادات موذن تولائی |
پذیرفته شده |
80 |
1024-4ARCONF (R2) |
کاربرد هوش مصنوعی در شخصیسازی آموزش زبان عربی و ارتقای اثربخشی یادگیری |
هدایت الله تقی زاده، لیلا صادقی نقدعلی، ستاره مشایخی |
پذیرفته شده |
81 |
1189-4ARCONF (R1) |
کاربست راهبردهای آموزشی مبتنی بر مغز در آموزش زبان عربی |
علی ابراهیمی نیا |
پذیرفته شده |
82 |
1079-4ARCONF (R1) |
معرفی و تحلیل نرمافزارهای مکالمه عربی به عنوان ابزار کمکی در آموزش بخش «الحوار» کتاب های درسی عربی مقطع متوسطه |
علیه رضاداد، زهرا فروهی |
پذیرفته شده |
83 |
1022-4ARCONF (R3) |
مهارت ها و صلاحیت های مورد نیاز معلمان عربی برای تدریس |
مریم شریفی دروازه، مبینا خدابخشی |
پذیرفته شده |
84 |
1060-4ARCONF (R2) |
میزان توجه به پرورش مهارت های زبانی کتاب عربی پایه نهم |
فاطمه پاشائی، فاطمه محمدی |
پذیرفته شده |
85 |
1111-4ARCONF (R1) |
نقد وتحلیل مهارت های زبانی در کتب درسی-نمونه پژوهش کتاب عربی پایه هفتم |
عاطی عبیات، حدیث محمدزاده |
پذیرفته شده |
86 |
1013-4ARCONF (R1) |
نقش ادبیالت عرب در تفسیر قرآن کریم |
مظاهر احمدیان چهاربرج، علی بابازاده |
پذیرفته شده |
87 |
1008-4ARCONF (R2) |
نقش دستسازهها بر کیفیت آموزش، یادگیری و سادهسازی مفاهیم زبان عربی (مطالعه موردی: «عربی، زبان قرآن» متوسطه اول پایه هفتم) |
صدیقه ملانجفی، هدایت الله تقی زاده |
پذیرفته شده |
88 |
1089-4ARCONF (R3) |
نقش سواد رسانه ای، فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) در آموزش زبان عربی |
نسرین باقرزاده فسقندیس |
پذیرفته شده |
89 |
1088-4ARCONF (R3) |
نقش فناوریهای نوین در فرآیند یادگیری و تدریس زبان عربی |
فاطمه نژاد، هاجر صالحی |
پذیرفته شده |
90 |
1099-4ARCONF (R4) |
نقش کارورزی و کارآموزی در رشد حرفهای مرتبط با آموزش زبان عربی |
آرزو شیدائی قرهقشلاقی |
پذیرفته شده |
91 |
1125-4ARCONF (R1) |
نقش هوش مصنوعی در بهبود آموزش زبان عربی، مزایا و چالشها |
مالک کعب عمیر |
پذیرفته شده |
92 |
1139-4ARCONF (R2) |
نقش یادگیری خودمحوری در آموزش زبان عربی |
عبدالباسط کهرازائی، محمدتقی زندوکیلی، ابوالحسن حیدری |
پذیرفته شده |
93 |
1215-4ARCONF (R1) |
نهضتی درآموزش زبان عربی با ترکیب روش ها |
فاطمه عبداللهی |
پذیرفته شده |
94 |
1178-4ARCONF (R1) |
همبستگی طراحی آموزشی ساختن گرا بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پایه هفتم |
سمیه کرنکش |
پذیرفته شده |
95 |
1047-4ARCONF (R3) |
هوش مصنوعی و کاربرد آن در آموزش زبان عربی |
نرگس جهانگیری، محدثه اصغری |
پذیرفته شده |
96 |
1102-4ARCONF (R2) |
واکاوی تجارب زیسته دانشآموزان پایه دوازدهم درس عربی با رویکرد پدیدارشناسی |
عزت الله ملک پور افشار، محمد مهدی حجتی پور |
پذیرفته شده |