آموزش زبان عربی بر اساس نظریه ارتباط‌گرایی با محوریت مدل محتوایی- پداگوژی و فناوری(TPACK)
کد مقاله : 1026-4ARCONF (R2)
نویسندگان
صدیقه حسینی *
هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان پردیس آذربایجان غربی
چکیده مقاله
در عصر دیجیتال با گسترش استفاده از فناوری‌های نوین و رویکرد‌های یادگیری بر اساس ارتباطات، تلفیق رویکرد ارتباط‌گرایی با TPACK (دانش محتوایی-پداگوژیکی و فناورانه) در آموزش زبان عربی در دانشگاه فرهنگیان با هدف تربیت نیروهای متخصص در این زمینه مورد توجه قرار می‌گیرد. این پژوهش به تحلیل چالش‌های آموزش سنتی و پیشنهاد استفاده از فناوری‌های نوین، اینترنت و هوش مصنوعی به عنوان ابزارهای مؤثر در یادگیری زبان عربی می‌پردازد. نظریه ارتباط‌گرایی زیمنس و تأثیر فناوری اطلاعات بر تغییر روش‌های آموزشی، به عنوان مبنای اصلی این تحقیق مورد توجه قرار گرفته است. نتایج نشان می‌دهند که ایجاد شبکه‌های یادگیری و تسهیل ارتباط میان منابع اطلاعاتی می‌تواند فرایند آموزش را تحول بخشد. این مقاله همچنین به چگونگی ادغام تکنولوژی با آموزش و تأثیر آن بر یادگیری و شبکه‌سازی در کلاس‌های زبان عربی پرداخته است. در مجموع، استفاده مؤثر از TPACK و شبکه‌های غیر بشری در آموزش زبان عربی می‌تواند به توسعه یک رویکرد جامع و کارآمد در تدریس و یادگیری کمک کند و باعث بهبود یادگیری و تعامل در کلاس‌های درس گردد.
کلیدواژه ها
نظریۀ ارتباط‌گرایی، TPACK، آموزش زبان عربی، شبکه‌های غیر بشری
وضعیت: پذیرفته شده