کاربرد هنر در تدریس درس سوم کتاب عربی پایه یازدهم متوسطه
کد مقاله : 1164-4ARCONF (R2)
نویسندگان
محدثه اخلاصی *
دانشجوی رشته آموزش زبان عربی دانشگاه شهید هاشمی نژاد مشهد
چکیده مقاله
این مقاله به بررسی کاربرد هنر در تدریس درس سوم کتاب عربی یازدهم متوسطه با استفاده از هنر می‌پردازد و از رویکرد توصیفی-تحلیلی برای تحلیل و تبیین این روش‌ها بهره می‌برد. در این پژوهش، به کاربرد هنر در تدریس عربی، به ویژه از طریق شعر و موسیقی، تئاتر، و نمایش نامه توجه ویژه‌ای شده است. با بررسی قسمت‌های مختلف درس سوم، که شامل ، متن، اعلموا، واژگان، تمارین، حوار نشان داده شده است که چگونه می‌توان با استفاده از هنر، جذابیت و انگیزه یادگیری را در دانش‌آموزان افزایش داد. هدف نگارنده از این پژوهش این است بتواند با بهره گیری از روش های هنری ذهن دانش آموزان را درگیر یادگیری عمیق کند. همچنین، روش‌های اجرایی این تدریس به تفصیل توضیح داده شده و به معلمان عربی پیشنهاداتی ارائه شده است تا با بهره‌گیری از هنر، فرآیند یاددهی-یادگیری را غنی‌تر و مؤثرتر سازند. این مقاله به دنبال ارتقاء کیفیت تدریس عربی و ایجاد فضایی خلاقانه و پویا در کلاس‌های درس است.
کلیدواژه ها
آموزش عربی، کاربرد هنر در عربی، عربی پایه یازدهم، معلم عربی، روش تدریس
وضعیت: پذیرفته شده