نقش هوش مصنوعی در بهبود آموزش زبان عربی، مزایا و چالش‌ها
کد مقاله : 1125-4ARCONF (R1)
نویسندگان
مالک کعب عمیر *
دانشگاه فرهنگیان
چکیده مقاله
هوش مصنوعی شاخه‌ای از علم است که به تولید و مطالعه ماشین‌هایی می‌پردازد که هدفشان تقلید از فرآیندهای هوش انسانی است. این مقاله با عنوان " نقش هوش مصنوعی در بهبود آموزش زبان عربی: مزایا و چالش‌ها" و با روش علمی - مروری نگاشته شده و در پی آن است که ضمن تبیین مفهوم هوش مصنوعی، کاربردهای آن را در آموزش زبان عربی مورد بررسی قرار دهد.
این پژوهش با هدف بررسی نیازها و الزامات بکارگیری هوش مصنوعی در آموزش زبان عربی انجام شده است. در این پژوهش مفهوم هوش مصنوعی، اهداف، اهمیت، ویژگی‌ها و مهم‌ترین کاربردهای آن در آموزش زبان عربی بررسی شده است. نتایج این پژوهش پیشنهاداتی را برای بکارگیری هوش مصنوعی در آموزش زبان عربی ارائه می‌دهد که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: فراهم کردن زیرساخت‌های نرم افزاری و سخت افزاری مناسب، تامین متخصصان فنی برای پشتیبانی از سیستم‌ها، برگزاری دوره‌های آموزشی برای ارتقای مهارت‌های معلمان، ترویج فرهنگ استفاده از هوش مصنوعی در آموزش از طریق برگزاری همایش‌ها و کارگاه‌های آموزشی، تامین بودجه لازم برای خرید تجهیزات و نرم‌افزارهای مورد نیاز.
این پژوهش همچنین به بررسی وضعیت کنونی استفاده از هوش مصنوعی در آموزش زبان عربی، مزایا، چالش‌ها و چشم‌انداز آینده آن پرداخته است.
کلیدواژه ها
هوش مصنوعی، پلتفرم‌ها، زبان عربی، ابزارهای آموزشی
وضعیت: پذیرفته شده