رمانهای معاصر عربی، آموزش زبان عربی، زبانآموزان. |
کد مقاله : 1123-4ARCONF (R2) |
نویسندگان |
عبدالواحد کرد راجی *، محمدتقی زندوکیلی، یعقوب کرد دانشگاه سیستان و بلوچستان، دانشکده ادبیات, گروه زبان و ادبیات عربی, زاهدان, ایران. |
چکیده مقاله |
رمانهای معاصر عربی بهعنوان ابزاری مؤثر در آموزش زبان عربی، تأثیر قابل توجهی بر مهارتهای خواندن زبانآموزان دارند. این آثار با استفاده از زبان غنی، مفاهیم اجتماعی و فرهنگی پیچیده و ساختارهای روایی متنوع، فرصتی مناسب برای تقویت مهارتهای زبانی و تفکر انتقادی فراهم میآورند. مقاله حاضر با روش توصیفی_تحلیلی به بررسی نقش رمانهای معاصر عربی در فرایند آموزش زبان عربی، بهویژه در تقویت مهارتهای خواندن، پرداخته است. رمانهای معاصر عربی با ترکیب زبان رسمی و محاورهای، نمادگراییهای پیچیده و موضوعات اجتماعی، میتوانند دایره واژگان و توانایی تحلیل زبانآموزان را توسعه دهند. با این حال، پیچیدگیهای زبانی، تفاوتهای فرهنگی و ساختارهای روایی غیرخطی ممکن است چالشهایی برای زبانآموزان مبتدی یا متوسط ایجاد کنند. مقاله به بررسی این مشکلات و ارائه پیشنهاداتی برای استفاده مؤثر از رمانهای معاصر در آموزش زبان پرداخته است. در نهایت، رمانهای معاصر عربی نهتنها به تقویت مهارتهای زبانی کمک میکنند، بلکه به زبانآموزان این امکان را میدهند تا درک عمیقتری از فرهنگ و مسائل اجتماعی جوامع عربی پیدا کنند. |
کلیدواژه ها |
Contemporary Arabic novels, Arabic language teaching, language learners. |
وضعیت: پذیرفته شده |