تاثیرارزشیابی در فرایند آموزش زبان عربی در مقطع متوسطه دوم |
کد مقاله : 1122-4ARCONF (R3) |
نویسندگان |
ریحانه شریعتی منش *1، اسحاق رحمانی2 1دانشجوی کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان عربی در دانشگاه شیراز 2عضو هیئت علمی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه شیراز با رتبه علمی (استاد) |
چکیده مقاله |
این پژوهش به بررسی تاثیرارزشیابی در آموزش زبان عربی در مقطع متوسطه دوم با هدف اجرای رویکردها و روش های جدید درارزشیابی صورت گرفته است. جامعه مورد مطالعه در این پژوهش شامل دانش آموزان کلاس یازدهم تجربی روستای کوشکسار شهرستان جهرم استان فارس بوده است. ابزاراندازه گیری مشاهده و جمع آوری اطلاعات از طریق آزمون های استاندارد طراحی شده بوده است. ارزشیابی بخش جدای ناپذیر تدریس و آموزش است که ملاک تعیین، بررسی و باز بینی نتایج به دست آمده ازعملکردهای کلاسی نیز می باشد. نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل داده ها نشان داد که می توان ارزشیابی را به اشکال دیگری به غیر از آزمون های کتبی در کلاس به اجرا در آورد و در عین حال شاهد افزایش علاقه و توجه دانش آموزان به درس عربی بود. همچنین نتایج نشان از آن داشت که نوع ارزشیابی اجرایی توسط معلمان ارتباط و تاثیر مستقیمی در در سطح دانش و میزان توانایی دانش آموزان در درس عربی دارد. |
کلیدواژه ها |
ارزشیابی ،عربی ، دانش آموز،معلم |
وضعیت: پذیرفته شده |