طراحی آزمونهای عملکردی درس عربی با بهرهگیری از هوش مصنوعی |
کد مقاله : 1096-4ARCONF (R1) |
نویسندگان |
یگانه سعدی دوست * اموزش و پرورش |
چکیده مقاله |
مقاله حاضر به بررسی طراحی آزمونهای عملکردی درس عربی با بهرهگیری از تکنیکهای پیشرفته هوش مصنوعی میپردازد. تنوع در سوالات آزمونهای عملکردی طراحیشده با کمک هوش مصنوعی، موجب افزایش جذابیت و انگیزهی یادگیری در دانشآموزان میشود.هدف اصلی این تحقیق ارتقاء کیفیت ارزیابی و فرایند یادگیری دانشآموزان از طریق استفاده بهینه از فناوریهای نوین است. آزمونهای عملکردی بهعنوان ابزاری مؤثر جهت سنجش مهارتهای عملی و کاربردی دانشآموزان معرفی میشوند و امکان جبران نقاط ضعف ارزشیابی در کلاسهای درس سنتی را فراهم میآورند.این بررسی با تحلیل دادهها و شخصیسازی تجربه یادگیری، تأثیر هوش مصنوعی را بر طراحی سوالات، ایجاد محیطهای یادگیری تعاملی و ارائه بازخورد سریع مورد مطالعه قرار میدهد. نتایج بهدست آمده حاکی از آن است که بهبود در فرایند یادگیری به نفع دانشآموزان و معلمان خواهد بود، زیرا آنها با استفاده از ابزارهای کارآمدتر میتوانند توانمندیهای خود را بهتر ارزیابی کنند.با فراهم کردن محیطهای یادگیری تعاملی در ارزشیابی،میتوان تجربه یادگیری را برای دانشآموزان منحصر به فرد و بهروز کرد. این تحقیق بهعنوان گامی در راستای مدرنسازی روشهای ارزیابی درس عربی محسوب میشود و میتواند الگویی برای سایر دروس آموزشی باشد. همچنین، بر ضرورت ادامه تحقیقات در زمینه کاربردهای هوش مصنوعی در آموزش تأکید دارد. |
کلیدواژه ها |
آزمونهای عملکردی، هوش مصنوعی، روش های ارزیابی، درس عربی |
وضعیت: پذیرفته شده |