آموزش زبان عربی با استفاده از بازی های فکری |
کد مقاله : 1132-4ARCONF (R2) |
نویسندگان |
آسیه رودنی *1، سمانه قهرمانی2، طیبه چشمه نور گرگیچ3، محبوبه جهانتیغ4 1دانشگاه سیستان و بلوچستان، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، گروه زبان و ادبیات عربی. 2دانشگاه خلیج فارس، بوشهر، ایران. 3دانشکدۀ ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه زابل، زابل، ایران. 4دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه آزاد، جیرفت، ایران. |
چکیده مقاله |
این مقاله با استفاده از روش توصیفی_ تحلیلی، به بررسی مزایای استفاده از بازیهای فکری در آموزش زبان عربی میپردازد. با توجه به اهمیت یادگیری این زبان در دنیای امروز، نیاز به روشهای مؤثر و جذاب برای جلب توجه یادگیرندگان بیش از پیش احساس میشود. بازیهای فکری به عنوان ابزارهای آموزشی نوآورانه، محیطی سرگرمکننده و غیررسمی را فراهم میکنند که در آن یادگیرندگان میتوانند به صورت تعاملی و خلاقانه با زبان آشنا شوند. این بازیها نه تنها به تقویت مهارتهای زبانی، بلکه به توسعه مهارتهای اجتماعی، تفکر انتقادی و اعتماد به نفس یادگیرندگان نیز کمک میکنند. از طریق فعالیتهای گروهی و یادگیری تجربی، یادگیرندگان میتوانند واژگان جدید را در جملات واقعی به کار ببرند و در یک فضای مثبت و دوستانه، بدون ترس از اشتباه، به یادگیری بپردازند. این مقاله نشان میدهد که استفاده از بازیهای فکری میتواند به عنوان یک رویکرد مؤثر در فرآیند یادگیری زبان عربی عمل کند. در نهایت، این روش میتواند به یادگیرندگان کمک کند تا از یادگیری خود لذت ببرند و تواناییهای زبانی خود را در زندگی واقعی به کار ببرند. |
کلیدواژه ها |
یادگیری زبان عربی، بازیهای فکری، مهارتهای زبانی، آموزش زبان عربی. |
وضعیت: پذیرفته شده |