بررسی روانشناختی تدریس فعل در زبان عربی با کمک روشهای نوین تدریس |
کد مقاله : 1121-4ARCONF (R2) |
نویسندگان |
حسین احمدی آموئی *1، زهره خدابخش2 1مدرّس دانشگاه فرهنگیان 2دبیر آموزش و پرورش کوهرنگ |
چکیده مقاله |
آموزش زبان عربی به عنوان یکی از ارکان مهم نظام آموزشی ایران، همواره با چالشهای متعدّدی روبرو بوده است. در دنیای امروز، استفاده از روشهای نوین آموزشی نه تنها ضرورت دارد، بلکه میتواند به تحول در فرآیند یادگیری و تدریس این زبان کمک شایانی کند. این مقاله به بررسی تأثیرات مثبت روشهای نوین تدریس بر روانشناسی دانشآموزان و معلمان پرداخته و نشان میدهد که چگونه این رویکردها میتوانند انگیزه، مشارکت و تعاملات اجتماعی را افزایش دهند. روشهای نوین تدریس، با تأکید بر تعامل و استفاده از فناوریهای مدرن، به دانشآموزان این امکان را میدهند که بهطور فعال در فرآیند یادگیری شرکت کنند. این رویکردها مهارتهایی مانند حل مسأله، تفکر انتقادی و خلاقیت را در دانشآموزان پرورش میدهند. بر اساس نظریه عامل نحوی، فعل به عنوان مهمترین رکن در آموزش زبان عربی شناخته میشود و یادگیری آن میتواند ورود به دنیای زبان عربی را تسهیل کند. در نهایت، این مقاله نشان میدهد که چگونه روشهای نوین تدریس میتوانند بر روانشناسی آموزش فعل در زبان عربی تأثیرگذار باشند و کیفیت یادگیری را ارتقاء دهند. |
کلیدواژه ها |
روانشناسی، عامل نحوی، فعل عربی، روشهای نوین تدریس |
وضعیت: پذیرفته شده |