بررسی نقش روش تدریس معکوس بر یادگیری نحو عربی در دوره متوسطه |
کد مقاله : 1054-4ARCONF (R1) |
نویسندگان |
حجت شریفی نیا *1، دکترمصطفی سلیمانی اصل2، اصغر مولایی1، سید مجتبی مقدم1 1کارشناسی ارشد فقه و مبانی حقوق اسلامی دانشگاه فرهنگیان شهید رجایی ارومیه 2دکترای نهج البلاغه عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان |
چکیده مقاله |
کلاس درس معکوس عبارتی است که در چند سال اخیر به طور فزایندهای در دنیای آموزش رواج یافته است. گاهی اوقات به جای «کلاس درس معکوس» از عبارت «یادگیری ترکیبی» استفاده میشود، اما این دو دقیقاً یکسان نیستند. بنابراین باید دید کلاس درس معکوس دقیقاً چیست و چگونه از یادگیری ترکیبی متمایز میشود. پژوهش حاضر به روش مروری کتابخانه ای انجام شده است که هدف از آن بررسی نقش روش تدریس معکوس بر یادگیری نحو عربی در دوره متوسطه بود. نتایج پژوهش نشان می دهد که برقرای کلاسهای درس معکوس تنها در دههی گذشته حقیقتاً امکان پذیر شده است، زیرا فناوری به مفاهیم و ایدههایی رسیده است که برای اولین بار دههها پیش مطرح شده بودند. امروزه، معلمها در راههای جدیدی دست به نوآوری میزنند تا بخشهای غیرفعال کلاسهای خود را بهجای اجرا به صورت سخنرانی در کلاس، به صورت آنلاین ارائه دهند. یادگیری و کسب اطلاعات جدید و آموزش در خانه انجام می شود اما تکالیف و رفع اشکال در کلاس درس با حضور معلم صورت می گیرد. |
کلیدواژه ها |
عربی، روش تدریس معکوس، نحو، یادگیری |
وضعیت: پذیرفته شده |