هوش مصنوعی و کاربرد آن در آموزش زبان عربی |
کد مقاله : 1047-4ARCONF (R3) |
نویسندگان |
نرگس جهانگیری *1، محدثه اصغری2 1دانشجو معلم دانشگاه فرهنگیان پردیس حضرت معصومه قم 2دانشجو دانشگاه فرهنگیان پردیس حضرت معصومه(س) |
چکیده مقاله |
فناوریهای آموزشی و هوش مصنوعی به عنوان ابزارهای نوین، نقش مهمی در یادگیری و آموزش زبان عربی ایفا میکنند. با پیشرفتهای اخیر در این حوزه، معلمان و دانشآموزان از امکانات متنوعی بهرهمند شدهاند که فرآیند یادگیری را تسهیل و جذابتر میکند.با پیشرفت فناوریهای آموزشی و ظهور هوش مصنوعی، روشهای جدیدی برای آموزش زبان عربی به وجود آمده است. این مقاله به بررسی تأثیر فناوریهای نوین و هوش مصنوعی بر یادگیری زبان عربی میپردازد. ابزارهای دیجیتال،نرم افزارهای هوش مصنوعی و روش های یادگیری شخصی سازی شده به بهبود فرآیند یادگیری و افزایش انگیزه زبان آموزان کمک می کنند. علاوه بر این، ابزارهای واقعیت افزوده و واقعیت مجازی امکان ایجاد محیطهای یادگیری تعاملی و غوطهور را فراهم میآورند که به تقویت مهارتهای گفتاری و شنیداری زبانآموزان کمک میکند. همچنین، پلتفرمهای آنلاین و اپلیکیشنهای موبایل به راحتی دسترسی به منابع آموزشی و تعامل با دیگر زبانآموزان را فراهم میآورند. در این مقاله، چالشها و فرصتهای موجود در این زمینه نیز مورد بررسی قرار میگیرد. این مقاله با استفاده از روش تحقیق توصیفی-تحلیلی نوشته شده است. دادهها از منابع معتبر علمی، مقالات پژوهشی و گزارشهای سازمانهای بینالمللی جمعآوری شده است. |
کلیدواژه ها |
فناوریهای آموزشی،هوش مصنوعی،آموزش زبان عربی. |
وضعیت: پذیرفته شده |