بررسی علل کاهش انگیزه دانش آموزان به درس عربی |
کد مقاله : 1193-4ARCONF (R1) |
نویسندگان |
معصومه میرشاه * دانشجوی رشته آموزش زبان عربی دانشگاه شهید هاشمی |
چکیده مقاله |
این مقاله به بررسی علل کاهش انگیزه دانشآموزان در یادگیری زبان عربی میپردازد و با هدف تقویت علاقه و انگیزه آنها و برطرف کردن چالشهای موجود در این فرآیند، عوامل مختلف مؤثر بر این موضوع را تحلیل میکند. روش تحقیق به کار رفته در این مطالعه، توصیفی-تحلیلی است که از طریق جمعآوری دادهها و اطلاعات مرتبط، به شناسایی چالشها و فرصتهای موجود در فرآیند یادگیری زبان عربی میپردازد. در این راستا، محتوای درسی و چالشهای مرتبط با آن، امکانات آموزشی و تأثیرات آن بر انگیزه دانشآموزان، و همچنین نقش علاقه و خلاقیت در فرآیند یادگیری مورد بررسی قرار میگیرد. علاوه بر این، شرایط خانوادگی و ارتباطات عاطفی دانشآموزان نسبت به درس عربی به عنوان عوامل مؤثر در انگیزه یادگیری تحلیل میشوند. با توجه به تجربیات شخصی دانشآموزان و چالشها و فرصتهای موجود، این مقاله به شناسایی موانع و ارائه راهکارهایی برای بهبود وضعیت یادگیری زبان عربی میپردازد. نتایج این تحقیق میتواند به معلمان و برنامهریزان آموزشی کمک کند تا با ایجاد محیطهای یادگیری حمایتگر و جذاب، انگیزه دانشآموزان را افزایش دهند و فرآیند یادگیری را به یک تجربه مثبت و مؤثر تبدیل کنند. |
کلیدواژه ها |
کلمات کلیدی: انگیزه ، علاقه ، درس عربی ، یادگیری |
وضعیت: پذیرفته شده |