فناوری های نوین آموزشی و هوش مصنوعی در آموزش زبان عربی |
کد مقاله : 1055-4ARCONF (R3) |
نویسندگان |
مرضیه دهقانی فیروزآبادی * آموزش و پرورش |
چکیده مقاله |
در عصر حاضر، فناوریهای آموزشی و هوش مصنوعی به عنوان ابزارهای قدرتمندی برای ارتقاء کیفیت آموزش مطرح شدهاند. این پژوهش با هدف بررسی تأثیر این فناوریها بر آموزش زبان عربی به عنوان یکی از زبانهای مهم و پرکاربرد در جهان انجام شده است. از طریق مرور ادبیات مرتبط و تحلیل دادههای حاصل از پرسشنامه و مصاحبه با دانشآموزان و معلمان، به بررسی مزایا، چالشها و فرصتهای ناشی از ادغام این فناوریها در فرآیند آموزش زبان عربی پرداخته شده است. یافتههای این پژوهش نشان میدهد که استفاده از ابزارهای هوشمند، پلتفرمهای یادگیری آنلاین و روشهای مبتنی بر هوش مصنوعی میتواند به طور چشمگیری انگیزش دانشآموزان را افزایش داده، یادگیری را شخصیسازی کرده و در نهایت به بهبود عملکرد آنها در یادگیری زبان عربی کمک کند. با این حال، برای استفاده مؤثر از این فناوریها، نیاز به برنامهریزی دقیق، فراهم آوردن زیرساختهای مناسب و آموزش نیروی انسانی متخصص احساس میشود. در این مقاله، ضمن ارائه راهکارهایی برای رفع چالشهای موجود، به آینده آموزش زبان عربی با تکیه بر فناوریهای نوین پرداخته شده است. |
کلیدواژه ها |
فناوریهای آموزشی، هوش مصنوعی، آموزش زبان عربی، یادگیری الکترونیکی، پلتفرمهای آموزشی آنلاین |
وضعیت: پذیرفته شده |