نهضتی درآموزش زبان عربی با ترکیب روش ها
کد مقاله : 1215-4ARCONF (R1)
نویسندگان
فاطمه عبداللهی *
دانشجوی کارشناسی آموزش زبان عربی دانشگاه فرهنگیان تهران ایران
چکیده مقاله
آموزش و یادگیری در دنیای امروز به فرآیندی پویا و چندبعدی تبدیل شده است که نیازمند نوآوری و خلاقیت است. این مقاله به بررسی روش‌های نوین تدریس و تأثیر آن‌ها بر کیفیت یاددهی-یادگیری می‌پردازد. نویسنده با طرح تکنیک‌هایی چون بارش فکری، داستان‌گویی، و بازی‌های آموزشی، در کنار استفاده از ابزارهای مدرنی مانند پاورپوینت، فلش‌کارت، فیلم، و انیمیشن، به تجزیه و تحلیل پتانسیل‌های آموزشی این روش‌ها می‌پردازد.تحقیقات نشان می‌دهند که این رویکردهای نوآورانه علاوه بر افزایش انگیزه و علاقه دانش‌آموزان، باعث تقویت تعامل و همکاری در کلاس‌ها شده و یادگیری را به تجربه‌ای جذاب و معنادار تبدیل می‌کنند. به‌کارگیری فناوری‌های آموزشی، به‌ویژه محتوای بصری و جذاب، افق‌های جدیدی را برای تحقق اهداف آموزشی فراهم می‌آورد.نویسنده معتقد است که ترکیب این شیوه‌ها می‌تواند یادگیری را به تجربۀ غنی و مؤثری تبدیل کند و دانش‌آموزان را برای چالش‌های آینده آماده سازد. در خاتمه، پیشنهاد می‌شود معلمان با به‌کارگیری این رویکردها، فضایی خلاق و الهام‌بخش برای یادگیری فراهم کنند که به تربیت نسلی آگاه و مسئولیت‌پذیر منجر شود.
کلیدواژه ها
نهضت آموزشی زبان عربی، روش‌های تدریس زبان عربی، یادگیری زبان با روش‌های ترکیبی
وضعیت: پذیرفته شده